WODA
Całą prawdę tego świata znajdziesz siedząc nad brzegiem rzeki. Rzeka nigdy się nie zaczyna i nigdy nie kończy. Całe życie jest jak rzeka, gdyż nauka nigdy się nie zaczyna i nigdy nie kończy.
-- Tao Shinsei




     Tutaj dowiecie się, krok po kroku, jak stworzyć własną postać -- nieustraszonego samuraja bądź kapłana-czarodzieja zgłębiającego naturę żywiołów. W końcu dowiecie się, czemu bohatera w L5K opisują tak dziwne cechy, jak Pustka, oraz odkryjecie, że honor również można zmierzyć, i to całkiem konkretnie. Oprócz często spotykanych gadżetów, takich jak system Wad i Zalet (tworzenie postaci, jak się zapewne z tego domyśliliście, opiera się na rozdzielaniu punktów), znajdziecie tu też szereg pytań, dzięki którym wasz bohater nabierze nieco więcej wyrazu.

     Ze dalszych stron, poświęconych Siedmiu Klanom dowiecie się też, jakich to technik walki uczy się młodych samurajów (a są one przeróżne i każda z nich jest -- na swój własny sposób -- mordercza), poznacie też różne aspekty wiedzy tajemnej wykładane shugenja. Po ustaleniu wszelkich zasadniczych wystarczy tylko ustalić wygląd waszego bohatera (uwaga -- nie możecie już zaczynać od koloru włosów!) i możecie ruszać w drogę ku przygodom w Szmaragdowym Cesarstwie.      Choć wydawać by się mogło, że bohaterowie gry, w którą można grać przedstawicielami tylko dwóch profesji będą mało różnorodni, jednak autorzy gry udowadniają (całkiem skutecznie), że to nieprawda. Rozdział "Koncepcja postaci" zawiera wspomnianą "grę w dwadzieścia pytań", czyli zestaw zagadnień, które pomagają powołać do życia naprawdę unikalnego bohatera. Jakby tego było mało, rozdział zawiera też kilkanaście "typów", czyli pomysłów na motywację i główny rys charakterologiczny postaci, którym -- po wzbogaceniu o kilka szczegółów -- z powodzeniem można się posługiwać.

     Kolejny rozdział traktuje o karcie postaci, czyli szczegółowo, krok po kroku, wyjaśnia wszystko, co można na niej znaleźć. Jest to o tyle cenne, że system "Legendy pięciu Kręgów" opiera się na kilku dziwacznie wyglądających cechach (jak Pustka) i zawiera trzy współczynniki, które pozornie trudno od siebie odróżnić -- Honor, Chwałę i Prestiż. Wszystkim tym nie należy się jednak przerażać -- autorzy zadbali o to, by mechanika była jasna, przejrzysta i bardzo intuicyjna, a rozróżnieniu trzech cech społecznych poświęcono bardzo wiele miejsca.
     Reszta Księgi Wody nie wnosi już nic nowego -- zamieszczono tam dość standardowy przykład tworzenia postaci, listę umiejętności oraz wypisano wszystkie Wady i Zalety.
     Księgę zamyka szesnaście kolorowych stron Klanów, z których można dowiedzieć się więcej o charakterze Siedmiu Wielkich Klanów Cesarstwa. Wskaż mon [herb] klanu, który Cię interesuje i kliknij myszką, by bliżej się z nim zaznajomić:




feniks | jednorożec | krab | lew | skorpion | smok | żuraw



     Aby przejść bezpośrednio do opisów kolejnych ksiąg podręcznika, wybierz:





TORI
prezentuje