Wolf Fang


WADA: ROZTRZEPANY
Anna Banach, Piotr Kapis

Roztrzepany (5 punktów, 7 dla shugenja)

      Jesteś roztrzepany. Zawsze czegoś zapominasz. Kładziesz przedmioty gdzie popadnie i później nie pamiętasz gdzie. Nie zwracasz uwagi na nieistotne (według Ciebie) szczegóły i nie rozumiesz, dlaczego inni nie dają ci spokoju i męczą o nie. Twoje życie w Rokuganie nie będzie lekkie, o nie.
      We wszystkich sytuacjach wymagających skupienia musisz zadeklarować dwa podbicia przy rzucie. Przy udanym teście, udało Ci się nie wykonać żadnej gafy, a jeśli wyjdzie rzut na standardowym PT, to też ci się udało... prawie. Mniej więcej w połowie czynności, kiedy już świetnie Ci szło, pokręciłeś coś, zamieniłeś kolejność, użyłeś złych składników, albo po prostu coś ci wypadło z rąk.
      Ponadto twoja pamięć nie funkcjonuje tak, jak u innych. Zawsze czegoś zapominasz. Oczywiście bushi nie zapomni swojej katany, a shugenja zwojów, ale takie drobiazgi jak papiery podróżne pozostawione w pokoju gospody, czy wachlarz u kochanki zdarzają Ci się notorycznie.
      Musisz wydać punkt pustki za każdym razem, kiedy chcesz być pewnym, że nie zostawiłeś niczego opuszczając jakieś miejsce. Nie możesz też nigdy posiadać zalety ani korzystać z techniki wspomagającej pamięć, takich jak Ejdetyczna Pamięć, druga technika szkoły Emisariuszy Ide, czy czwarta technika Zwiadowców Hiruma. Jeśli technika daje coś innego oprócz polepszenia pamięci, to te bonusy nie są tracone.
      Roztrzepani shugenja cierpią bardziej niż ich bardziej bojowi kuzyni. Za każdym razem, gdy próbują wyciągnąć zwój, mają problemy ze znalezieniem odpowiedniego (nawet jeśli mają przy sobie tylko jeden, nigdy nie pamiętają, gdzie go wetknęli).
      Dobycie zwoju zawsze zajmuje ci o jedną turę więcej niż normalnie. Pamiętaj też, że rzucanie czarów również jest czynnością wymagającą skupienia i potrzebuje dwóch dodatkowych podbić, jak wszystkie inne.
      Co się stanie, jeśli zaklęcie wyjdzie Ci 'prawie' dobrze (rzut przewyższy standardowy PT, ale nie ten z dwoma podbiciami) zależy od MG. Może się okazać, że zaklęcie stworzyło jakiś zupełnie nowy, nieprzewidziany efekt.

Uwaga: w mechanice drugiej edycji, w której o podbicia trudniej, należy zamienić podbicia na +10 PT.