Wolf Fang


SZKOŁA TAKTYKÓW IKOMA
tłum. Tomasz Z. Majkowski

Po rozwiązaniu rodziny Akodo pokojowo do tej pory nastawiony ród Ikoma uznał za swój obowiązek kontynuować, w charakterystyczny dla siebie sposób, dziedzictwo upadłej rodziny.

Korzyść: +1 Spostrzegawczości
Początkowy honor: 3, plus 5 punktów

Umiejętności: Taktyka, Wiedza o Bushido, Obrona, Historia, Kenjutsu, Łucznictwo, dowolna Umiejętność Godna lub Bugei

Wyposażenie (Wszystko przeciętnej jakości, gracz wybiera jeden przedmiot dobrej jakości): Katana, wakizashi, łuk, 20 strzał dowolnego rodzaju, tessen, lekka zbroja, hełm, zestaw podróżny, kimono, sashimono, 5 koku

Techniki:
Ranga 1. Korzeniem mądrości jest wiedza
Taktyk rozpoczyna edukację od przyswojenia sobie pierwszej lekcji wielkiego generała Sun Tao – uczy się, że Niebiosa obserwować trzeba, nie oddalając się od nich. Może w związku z tym dodawać Honor do wszystkich rzutów w Tabeli Bitwy oraz za Inicjatywę.
Ranga 2. Zwyciężać, nim zacznie się bitwa
Samuraj uczy się od swoich wrogów nawet wśród chaosu bitwy. Wykonawszy rzut za trafienie lub Przeciwstawny Test Taktyki może wydać Punkt Pustki, by przerzucić wszystkie kostki, na których wypadła liczba mniejsza lub równa poziomowi jego Taktyki. Techniki tej można użyć tylko raz na test.
Ranga 3. Umrzeć, by przygotować się na śmierć
Biorąc przykład z Sun Tao, Taktyk stara się, by podczas walki myśli nie miały wpływu na jego strategię. Może więc wykonać dwa ataki na rundę.
Ranga 4. Walczyć, choć teren nie sprzyja
Doświadczony dowódca potrafi wywieść przeciwnika w pole i sprawić, że zaczynie on popełniać błędy. Podczas przeciwstawnych Testów Taktyki nieprzyjacielski generał musi odrzucić wszystkie kostki, na których wyrzucił liczbę mniejsza lub równą Kręgowi Wody Taktyka Ikoma. Analogicznie, gdy ktoś atakuje ucznia tej szkoły, musi odrzucić wszystkie niższe lub równe jego Wodzie kostki z rzutu za trafienie.
Ranga 5. Strategia Mistrza
Ostatnia nauka Sun Tao brzmi: gdy nie możesz przeć naprzód, zmień drogę. Gdy ktoś atakuje Taktyka, może on wydać punkt Pustki, by wykonać Przeciwstawny do rzutu za trafienie (również czarem) Test Spostrzegawczości + Taktyki. Jeśli wyrzuci więcej, znaczy, że przewidział uderzenie, więc atakujący automatycznie chybia. Gdy dowodzi wojskiem w polu, Taktyk tej rangi może zmienić rezultat w Tabeli Bitwy o jeden rząd: z Przegrywa na Remisuje i z Remisuje na Wygrywa.