Wolf Fang


SZKOŁA BUSHI YAMAMICHI
Piotr Kuczyński

Korzyść rodziny: +1 Wytrzymałość

Korzyść: +1 do Siły

Początkowy honor: 2, plus 0 punktów

Umiejętności: Kenjutsu 2, Ken-do, Obrona, Taktyka, Jujutsu, Wiedza: krainy cienia

Wyposażenie:ciężki pancerz, hełm z mempo, no-dachi, katana, wakizashi, kimono, zestaw podróżny, zestaw do pierwszej pomocy, 3 koku. Całość wyposażenia jest przeciętnej jakości.

Techniki:
Ranga 1. Uderzenie błyskawicy Osano–Wo
W czasie walki przy użyciu No-Dachi, bushi do swojego rzutu na Inicjatywę dodaje 5 punktów + 1 punkt na każdą kolejną osiągniętą rangę szkoły. Dodatkowo, dzięki prestiżowi szkoły, oraz jej specjalizacji, używając no-dachi wykorzystuje całą umiejętność kenjutsu /a nie jak wg „Gamemaster’s survival guide” inne szkoły kenjutsu-1/, a także nie jest traktowany jako osoba niehonorowa, nosząc bitewną broń /no-dachi/ w czasie pokoju i poza polem bitwy.
(można używać jedynie walcząc no-dachi)
Ranga 2. Szał burzy
Wzorem Osano-Wo bushi uczy się wyzwalać swój gniew i furię, co pozwala mu wykonywać dwa ataki w jednej turze.
Ranga 3. Droga Yamamichi Toro
Wykonując Pełną obronę, bushi potrafi wykorzystać przewagę długości swojej broni i utrzymywać swych wrogów na bezpieczny dystans. Wszystkim, którzy posiadają broń krótszą od broniącego się, PT trafienia w broniącego się zwiększa się o +10. Jeśli napastnikowi nie uda się atak / np.: wynik, 25 gdy PT wynosił 28/, broniący się może wykonać 1 darmowy kontratak /traktowany jak normalny atak/. Kontratak wykonywany jest na końcu tury a celem może być dowolny przeciwnik, któremu nie udał się w tej turze atak (a więc wszedł w zasięg no-dachi i nie dał rady wyjść poza jego zasięg).
(można używać jedynie walcząc no-dachi)

Przodek:
Yamamichi Toro; 5 punktów dla Yamamichi 4 punkty tylko dla bushi
Żył w czasach, gdy powstawał Mur. Wtedy to duża grupa Oni zagroziła zamkowi rodziny. Yamamichi Toro był bushi, bardzo starym bushi. Zdawał sobie sprawę, że większość bushi wyruszyła na wojnę, aby wesprzeć rodzinę Hida w walce z krainami cienia. Tylko nieliczni, w większości starzy, niedołężni, ranni lub chorzy pozostali w zamku. Pomodlił się więc o pomoc do Osano-wo, ubrał pancerz, wziął swoje no-dachi i wyruszył aby wypełnić swój obowiązek. Jego walka w ciemnym, kamienistym kanionie zatrzymała atakujących na trzy pełne dni. W tym czasie ani strach, ani ból ranionego ciała nie były w stanie na niego wpłynąć. Zginął, gdy sługom krain cienia udało się zrzucić na niego lawinę skał i błota z obu ścian kanionu. Zanim jednak zdołali przeorganizować swe siły do szturmu i oblężenia, od tyłu zaatakowali powracający do zamku Yamamichi, prowadzeni przez swego daimyo. W tej bitwie siły krain cienia zostały całkowicie zniszczone. Ciało i ekwipunek Yamamichi Toro zostały odzyskane z pobojowiska, a bohaterskiego starca pośmiertnie uhonorowano nazywając jego imieniem jedną z technik szkoły.
Samurajowie, którzy wybierają Yamamichi Toro na swojego przodka, stają się niemal odporni na Strach - jest on zmniejszany o 3 punkty i ból – karne modyfikatory wynikające z ran zmniejszane są o 1.

Rodowe Nemuranai:
No-dachi Yamamichi Toro (noszony przez daimyo rodziny)
Obrażenia 5z4, nie może zostać złamany tak długo, dopóki znajduje się w rękach honorowego samuraja - minimalny Honor 2. Osoba nosząca no-dachi wywołuje w sługach krain cienia (także ludziach ze skazą cienia) Strach na poziomie 4. Zdolność tą zyskują także wszyscy walczący pod komendą tej osoby.

Ciężki pancerz Yamamichi Toro (noszony przez daimyo rodziny)
Zwiększa PT noszącego o +15, oraz daje całkowitą odporność na strach i ból (neguje modyfikatory z ran) noszącemu go samurajowi oraz wszystkim walczącym pod jego komendą bushi.

Nowa umiejętność:
Ken-do (lub poprawnie, nieprzekręcone przez Yamamichi ken-tao) - Trwająca przez godzinę medytacja związana ze skupieniem świadomości na mieczu, oraz spowolnionych, zrytualizowanych, ciosach wykonywanych przy jego użyciu. Yamamichi przez doskonałość tych form starają się osiągnąć wewnętrzną równowagę i harmonię. Pod względem mechaniki rozlicza się tą umiejętność jak ceremonię parzenia herbaty, tzn. wszyscy w niej uczestniczący wykonują rzut Pustka + Ken-do na PT 15. Sukces oznacza odzyskanie punktu Pustki.

Zalety:
Rozwój fizyczny 6, dla Yamamichi 5 punktów
Postać na stałe podnosi o 1 punkt wszystkie fizyczne statystyki, obniżając równocześnie o 1 punkt wszystkie intelektualno - psychiczne. Pustka się nie zmienia.

Wytrzymałość stali 2 lub 4 punkty
Postać może działać, jakby jej wytrzymałość była o 1 lub 2 punkty wyższa niż w rzeczywistości.

Weteran Muru 2,4,6 punktów
Służba na murze wykształciła w postaci niezwykłą zdolność wynajdywania słabych punktów sług krain cienia. Pozwala to na redukcję pancerza potworów o 1, 2, lub 3 punkty.

Wady:
Droga mistrzostwa 3 punkty
Postać obsesyjnie wręcz pragnie osiągnąć mistrzostwo w wybranej broni. Bushi używa generalnie 1 rodzaju broni, np. no-dachi, albo katana, albo naginata... Może też używać jednego stylu walki wręcz. Bushi może też posiadać niezbyt rozległą ilość wiedzy na temat drugiej broni – przykłady jak wyżej. Umiejętność posługiwania się drugą bronią nie może przekroczyć połowy wartości umiejętności posługiwania się bronią podstawową. Jeśli podstawową bronią jest katana a drugą no-dachi (lub inny miecz) to na karcie zapisywane jest to jako osobne umiejętności, np. kenjutsu - katana i kenjutsu - no-dachi